Bewaar deze instructie in een nieuwe afspeellijst of selecteer een bestaande.

Afspeellijsten zijn ook zichtbaar voor andere gebruikers

Bestaande afspeellijsten

WeetHetSnel gebruiker nicole

nicole
Heeft 117 instructies gemaakt

Gezond ontbijt om mee te nemen: yoghurt met 'overnight' muesli, superfoods en fruit.

Gezond ontbijt om mee te nemen: yoghurt met 'overnight' muesli, superfoods en fruit.
Omschrijving

Een gezond snel ontbijt recept, dat je de avond van tevoren al kunt klaarmaken. Deze yoghurt met speltmuesli en superfoods, die je een nacht in de koelkast laat staan, is erg gezond en goed verteerbaar omdat de muesli al een nachtje heeft geweekt in de yoghurt. Hierdoor wordt de speltmuesli wat zachter en weken de bessen en zaden die je erin doet, ook alvast op. Zo krijg je een wat smeuïger geheel terwijl de yoghurt lekker vol wordt doordat een deel van het vocht eruit wordt onttrokken. Een gezond ontbijt dat echt een aanrader is als je een goede start van je dag wilt maken of als je wilt afvallen en op zoek bent naar gezonde ontbijt recepten. Geniet ervan!

Handleiding
Benodigdheden
  • Volle of Magere Yoghurt
  • Glazen of plastic potje (afsluitbaar)
  • (Spelt)muesli
  • Naar wens:
  • Lijnzaad
  • Gojibessen
  • Pompoenpitten
  • Zonnebloempitten
  • Fruit als:
  • Banaan, in plakjes
  • Frambozen
  • Verse kruiden als:
  • Citroenmelisse
  • Honing
  • Als je het ontbijt meeneemt: vergeet je lepeltje niet!

1. Basis van yoghurt

Giet in het potje eerst een laagje yoghurt op de bodem, zodat deze bedekt is met yoghurt.

2. Muesli toevoegen

Voeg nu een paar eetlepels speltmuesli toe, door dit bovenop de yoghurt in het potje te strooien.

3. Tussenlaag van yoghurt

Giet vervolgens nog weer een laagje yoghurt op de muesli.

4. Superfoods en zaden toevoegen

Strooi nu een laagje zaden en superfoods op de yoghurt. Denk bijvoorbeeld aan lijnzaad, goijibessen en zonnebloempitten.
Houd je van een wat zoetere yoghurt? Voeg dan bovenop dit laagje een eetlepel (vloeibare) honing toe.

5. Bovenlaag van yoghurt

Voeg nog een laag yoghurt toe, bovenop de superfoods en zaden die je zojuist erin gestrooid hebt.

6. Bovenste laag van fruit

Maak je gezond ontbijt nu af met wat vers fruit en eventueel wat verse kruiden. Leg bijvoorbeeld wat plakjes banaan of frambozen bovenop de yoghurt en verknip wat citroenmelisse als topping er bovenop. Doe de deksel op de pot en zet het geheel in de koelkast. Bovenste laag van fruit

7. De volgende dag...

Haal je overnight muesli uit de koelkast en klaar je is gezonde ontbijt! Om op te eten of mee te nemen. Roer voordat je ervan gaat genieten alles lekker door elkaar en je hebt een heerlijk yoghurt muesli ontbijt dat allerlei belangrijke voedingsstoffen bevat om je dag gezond en fit mee te starten. Eet smakelijk.
Maak de lagen niet te dik, als je een potje tot aan de rand toe afvult dan heb je wel een erg stevig ontbijt namelijk. Ga uit van een vulling tot de helft of driekwart van je potje, afhankelijk van de grootte van het potje en natuurlijk afhankelijk van de grootte van je trek in de ochtend.
Tips of opmerkingen? Plaats deze hier!