Bewaar deze instructie in een nieuwe afspeellijst of selecteer een bestaande.

Afspeellijsten zijn ook zichtbaar voor andere gebruikers

Bestaande afspeellijsten

WeetHetSnel gebruiker nicole

nicole
Heeft 104 instructies gemaakt

Gezond ontbijt: yoghurt met speltmuesli, frambozen, banaan en kokos.

Gezond ontbijt: yoghurt met speltmuesli, frambozen, banaan en kokos.
Omschrijving

Een gezond ontbijt hoeft niet veel tijd te kosten. Dit recept heb je in een handomdraai gemaakt en is een heerlijke start van je dag. Door het gebruik van biogarde yoghurt, zorg je ervoor dat je darmflora in balans blijft. De speltmuesli is goed verteerbaar en de vruchten zorgen voor de nodige extra vitaminen. Kortom: een puur en gezond ontbijt waarmee je lichaam blij zal zijn en waar je de nodige voedingsstoffen uit haalt. Een 'goede morgen' voor een vitale start van je dag.

Handleiding
Benodigdheden
  • Biologische biogarde yoghurt (of een andere yoghurt met rechtsdraaiend melkzuur)
  • Naar keuze: frambozen, bramen, aardbeien e/o banaan
  • Speltmuesli (neem een gemengde muesli met noten en gedroogd fruit - maar zonder toegevoegde suikers)
  • Kokossnippers of kokosrasp
  • Optioneel:
  • Gojibessen
  • Cacaonibs of cacaopoeder
  • Honing (liefst biologisch)
  • Verse munt (ter garnering)

1. Yoghurt als basis

Doe in een kommetje de biogarde yoghurt als basis, zoveel als dat naar jouw behoefte lekker is.

2. Muesli toevoegen

Voeg een paar eetlepels speltmuesli toe.

3. Fruit toevoegen

Was (voorzichtig) de frambozen, bramen, aardbeien of ander fruit naar keuze. Snijd de banaan in plakjes. Voeg nu het gewassen fruit en de banaan toe en maak er een kleurrijk geheel van bovenop je yoghurt en muesli. Tenslotte kun je het geheel afmaken door wat kokossnippers, kokosrasp, cacaonibs of gojibessen toe te voegen. Als je wilt kun je jouw yoghurt ontbijt met wat blaadjes verse munt garneren. Je hebt nu een gezond en kleurrijk ontbijt voor je staan boordevol voedingsstoffen! Eet smakelijk.
Ben je een echte chocoladefan? Strooi dan een eetlepel cacaonibs of wat cacaopoeder over je yoghurt. Zo voeg je nog extra voedingsstoffen, waaronder magnesium, toe aan je ontbijt. En ook de cacaonibs kun je zorgeloos tot je nemen want zijn 'puur natuur'. Een goed alternatief voor normale chocolade dus.

4. Optioneel: honing

Liever wat zoeter? Optioneel kun je nog een eetlepel honing toevoegen aan de yoghurt. Honing bevat veel goede voedingsstoffen dus dit is relatief een gezonde zoetmaker.
Tips of opmerkingen? Plaats deze hier!