Bewaar deze instructie in een nieuwe afspeellijst of selecteer een bestaande.

Afspeellijsten zijn ook zichtbaar voor andere gebruikers

Bestaande afspeellijsten

WeetHetSnel gebruiker Weethetsnel

Weethetsnel
Heeft 668 instructies gemaakt

Hoe maak je een gezonde groene smoothie als ontbijt?

Hoe maak je een gezonde groene smoothie als ontbijt?
Omschrijving

De dag beginnen met een simpel, maar supergezond ontbijt? Deze groene smoothie is binnen 2 minuten klaar en zit boordevol vitaminen, mineralen, antioxidanten en fytonutriënten. Hierdoor voorziet je lichaam je de rest van de dag van energie en vermindert je zin in ongezond snoepen. Dagelijks de dag beginnen met een groene smoothie levert veel gezondheidsvoordelen op als gewichtsverlies, een betere huid, goede spijsvertering en sterker haar en nagels.

Handleiding
Benodigdheden
  • Benodigdheden voor 1 persoon
  • 2 glazen water
  • Handvol spinazie
  • 1 banaan
  • 1 appel
  • half glas blauwe bessen
  • Optioneel:
  • gojibessen
  • Blender - Coolblue

1. Snijd het fruit

Was de appel. Pel de banaan en ontdoe de appel van zijn klokhuis. Snijd het fruit in grove stukken.

2. Stop alles in de blender

Was de bessen en zo nodig de spinazie. Stop de spinazie als eerst in de blender, gevolgd door het fruit (appel, banaan en bessen).

3. Water toevoegen

Voeg twee glazen water toe.

4. Blenden maar

Blend het geheel ongeveer 40 seconden. Je smoothie is klaar wanneer je een groen/grijze gladde massa hebt.
Soms is het makkelijker de blender eerst een paar keer te 'pulsen', hierdoor worden de ingrediënten in de blender beter door elkaar vermengd. Zijn de spinazie en het fruit goed vermengd met elkaar, zet dan de blender op volle touren.

5. Groene smoothie serveren

Schenk de smoothie over in een glas of mok en geniet ervan!
Wees niet bang dat je je gaat wagen aan een glas spinazie, het zoet van het fruit overheerst en de banaan maakt het ook nog eens lekker romig!
Tips of opmerkingen? Plaats deze hier!