Bewaar deze instructie in een nieuwe afspeellijst of selecteer een bestaande.

Afspeellijsten zijn ook zichtbaar voor andere gebruikers

Bestaande afspeellijsten

WeetHetSnel gebruiker nicole

nicole
Heeft 113 instructies gemaakt

Havermout ontbijt: chocolade havermoutpap met kokos en gojibessen.

Havermout ontbijt: chocolade havermoutpap met kokos en gojibessen.
Omschrijving

Een gezond ontbijt om de dag mee te starten: deze chocolade havermoutpap. Het is weer eens wat anders dan het standaard havermout ontbijt, erg voedzaam en vooral heel lekker. De pure cacaopoeder die je toevoegt, bevat veel goede voedingsstoffen waaronder magnesium. Kokos en goijibessen zijn een gezonde toevoeging om wat extra power uit te halen voor je de dag begint. Kortom: wil je een lekker en gezond ontbijt maken, dan zit je met dit havermout ontbijt recept helemaal goed.

Handleiding
Benodigdheden
  • 1 kopje havermout
  • 1 kopje rijstemelk
  • 1 kopje water (of je gebruikt twee kopjes rijstemelk, dat kan ook)
  • 1-2 eetlepels cacaopoeder, liefst biologisch
  • Eetlepel gojibessen
  • 1-2 eetlepels kokossnippers of kokosrasp

1. Havermoutpap maken

Doe de havermout, de rijstemelk e/o het water in een steelpan. Zet dit op een laag vuurtje en laat het langzaam koken totdat er een dikke brij ontstaat. Mocht je de havermoutpap minder dik willen, haal dan de pan eerder van het vuur nog voordat al het vocht verdampt is. Zorg ervoor dat de havermout pap wel goed warm is en de havermout dus voldoende heeft kunnen weken.

Havermoutpap maken

2. Cacaopoeder toevoegen

Voeg 1-2 eetlepels cacaopoeder toe aan je havermout en roer dit goed door de havermoutpap heen, totdat het volledig is opgelost. Voeg vervolgens de kokos en de gojibessen toe. En... klaar is je havermout ontbijt! Eet smakelijk.

Cacaopoeder toevoegen

Heeft de chocoladepap gesmaakt? Of heb je leuke suggesties en varianten op dit recept? Laat het dan natuurlijk vooral even weten! Onderaan de instructie kun je jouw opmerkingen kwijt.

Tips of opmerkingen? Plaats deze hier!