Bewaar deze instructie in een nieuwe afspeellijst of selecteer een bestaande.

Afspeellijsten zijn ook zichtbaar voor andere gebruikers

Bestaande afspeellijsten

WeetHetSnel gebruiker AnneEva

AnneEva
Heeft 49 instructies gemaakt

Hoe voer ik de yoga-positie Voorwaartse Buiging uit?

Omschrijving

Net begonnen met yoga? Het kost best wat tijd voordat je een yoga-houding onder de knie hebt en weet hoe de oefeningen uitgevoerd moet worden. Deze video biedt een duidelijke instructie voor de yoga-rusthouding 'Voorwaartse Buiging', een rustpositie.

Handleiding
Benodigdheden
  • gemakkelijk zittende kleding
  • stoel

1. Start

Ga zo'n halve meter van de stoel vandaan in Berghouding staan. Zet je voeten op heupbreedte, let er op dat ze evenwijdig staan. Houd je benen actief.

2. Neerwaartse Buiging

Zet je handen op je heupen, adem in, en strek je ruggegraat. Adem uit, en buig vanuit je heupen naar voren. Pak je ellebogen vast, leg je armen op de rugleuning. Laat je voorhoofd op je armen rusten. Je rug moet evenwijdig aan de grond zijn. Houd je benen actief.

3. Ontspannen

Laat je ruggegraat helemaal los. Dit is een rusthouding. Laat de spieren rond je ogen los, laat de huid op je slapen zacht worden. Adem door, en laat los.

4. Afronden

Om overeind te komen, duw je je voeten krachtig tegen de grond. Je tilt je romp op, vanuit de kracht van je benen.
Een Voorwaartse Buiging heeft meteen effect. Je kunt deze houding gebruiken om tijdens een hektische werkdag tot rust te komen.
Tips of opmerkingen? Plaats deze hier!