Vergeten?

Inloggen met je Facebook

Bewaar deze instructie in een nieuwe afspeellijst of selecteer een bestaande.

Afspeellijsten zijn ook zichtbaar voor andere gebruikers

Bestaande afspeellijsten

Hoe kun je verlies of diefstal van je OV-Chipkaart melden?

  • 3 jaar en 6 maanden geleden
  • 2685 keer bekeken
  • Waardering
    0

Omschrijving

Ben jij jouw ov chipkaart kwijt of is deze gestolen? In deze instructievideo wordt uitgelegd hoe je verlies of diefstal van je ov chip kunt melden. Let op: in de toelichting hieronder kun je nalezen op welke manier je vervolgens een nieuwe ov kaart kunt aanvragen (dit wordt in de video niet besproken). De nieuwe chipkaart wordt je vervolgens kosteloos toegestuurd.

Handleiding (afdrukken)

1. Melden verlies of diefstal

Alleen een persoonlijke OV-chipkaart is beveiligd tegen verlies of diefstal. U belt: 0900 - 0980 (dit gesprek kost 0,10 Eurocent per min). De kaart wordt dan direct geblokkeerd. Via de site van ov-chipkaart.nl kunt u de kaart eventueel ook blokkeren.

2. Nieuwe kaart aanvragen

U kunt telefonisch direct een nieuwe ov chipkaart aanvragen. Aan een nieuwe kaart zijn geen kosten verbonden. Uw gegevens worden omgezet naar deze nieuwe kaart, dit geldt dus ook voor eventuele abonnementen. De kaart krijgt u doorgaans binnen zeven werkdagen thuisgestuurd.

Tips of opmerkingen? Plaats deze hier!

Deze instructie melden als ongepast