Bewaar deze instructie in een nieuwe afspeellijst of selecteer een bestaande.

Afspeellijsten zijn ook zichtbaar voor andere gebruikers

Bestaande afspeellijsten

WeetHetSnel gebruiker AnneEva

AnneEva
Heeft 51 instructies gemaakt

Hoe voer ik de yoga-positie De Driehoek uit?

Omschrijving

Net begonnen met yoga? Het kost best wat tijd voordat je een yoga-houding onder de knie hebt en weet hoe de oefeningen uitgevoerd moet worden. Deze video geeft uitleg over het uitvoeren van de yoga-positie 'De Driehoek'.

Handleiding
Benodigdheden
  • gemakkelijk zittende kleding
  • een matje en/of handdoek

1. Start

Begin in de berghouding. Adem in, buig je knieën en breng je voeten in één sprong tot spreidstand. Draai je linkervoet naar binnen en zet je rechtervoet naar buiten. Controleer of je rechterknie naar je rechtervoet wijst.

2. De Driehoek

Hou je dijspieren krachtig en actief. Adem in, strek je ruggegraat, adem uit, zwaai je bekken naar links en zet je hand op de grond. Om je borst te openen, druk je de buitenkant van je linkerhiel stevig omlaag. Rek de linker- en rechterkant van je ruggegraat gelijkmatig uit. Laat je borstkas niet inzakken, maar draai hem naar voren. Adem in en strek je hals. Adem uit, draai je hoofd, kijk omhoog naar je linkerhand.

3. Afronden

Adem in, kom overeind in de kracht van je achterste been en je naar omhoog uitgestrekte linkerarm. Draai je voeten naar voren en laat je ademhaling normaal worden.

4. De andere kant

We doen het nu de andere kant op. Draai je rechtervoet naar binnen en je linkervoet naar buiten. Controleer of je linkerknie naar je linkervoet wijst. Adem in en strek je ruggegraat. Adem uit, zwaai je bekken naar rechts en strek je uit over je linkerbeen. Om je borst te openen druk je de buitenkant van je linkerhiel stevig omlaag. Rek de linker- en rechterkant van je ruggegraat gelijkmatig uit. Draai je borstbeen zo, dat het midden van je borstbeen naar voren wijst. Rek je schouders naar achteren, adem in, strek je hals uit.

5. Afronden

Adem uit, draai je hoofd zodat je naar je rechterhand kijkt. Kom overeind op de kracht van je achterste been en je omhoog uitgestrekte bovenste arm. Draai je voeten naar voren. Breng je voeten in één sprong bij elkaar. Laat je ademhaling weer normaal worden. Houd je geest rustig en neem de effecten van de houding waar.

Tips of opmerkingen? Plaats deze hier!