Bewaar deze instructie in een nieuwe afspeellijst of selecteer een bestaande.

Afspeellijsten zijn ook zichtbaar voor andere gebruikers

Bestaande afspeellijsten

WeetHetSnel gebruiker Gabriella

Gabriella
Heeft 3 instructies gemaakt

Hoe kun je gezond bananenijs maken zonder suiker en room?

Omschrijving

Dit overheerlijke bananenijs is vrij van zuivel, geraffineerde suiker, andere kunstmatige voedingsstoffen, makkelijk te bereiden en bovenal heel gezond! De basis voor dit ijs zijn bevroren bananen. De bevroren banenen geven dit ijs een heerlijk romige en zachte structuur.

Handleiding

1. Bananen bevriezen

Pel drie banenen en leg deze een nacht in de vriezer

Je kan de bananen eventueel ook in schijfjes snijden. Hierdoor zijn ze makkelijker en sneller te verwerken voor je keukenmachine.

Schijfjes bevroren banaan zijn ook lekker in een smoothie.

2. Laat de banenen zacht worden

Haal de banen uit de vriezer en laat deze vijf minuten ontdooien. In de tussentijd kan je vast jouw keukenmachine klaar zetten.

3. Banenen ijs maken

Doe de banenen in de keukenmachine en voeg een 'normale' banaan toe. Je kan nu optioneel andere (gezonde) voedingssupplementen toevoegen zoals Spirulina, chia zaadjes of tarwegras Pureer de banenen net zo lang totdat het mengsel wit is.

Gebruik een krachtige keukenmachine.

Is jouw keukenmachine niet zo krachtig? Stop dan regelmatig met het pureren. Door het lage vermogen kan de motor oververhit raken en in het ergste geval zelfs doorbranden.

4. Serveren

Zodra je ijs klaar is kan je hem serveren. Je kan eventueel nog wat cacao nibs, fijngehakte noten, fruit of bijenpollen toevoegen om het nog gezonder en lekkerder te maken.

Tips of opmerkingen? Plaats deze hier!